Syria: Violence reports fabricated by UK and allies?

Posted: February 27, 2012 in Sideviews
Tags: , , , , , , , ,

The Syrian Observatory for Human Rights is a major source of western reports about Syria. But it has turned out that this “Syrian Observatory for Human Rights” is linked to the British government and its allies through a misleading network of NGOs.

The London-based “Syrian Observatory for Human Rights”, which is mainly a one-man show, seems to be operating through the Damascus Center for Human Rights as they have been making joint statements on the situation in Syria all through 2011.

The latter is a Damascus-based NGO boasting membership with the National Endowment for Democracy, which is directly funded by the US Congress. Also Russia seems to have noticed the huge lack of credibility of this “Observatory” about the events in Syria. But international media is a willfully customer of the non-confirmed information from London.

This is while Reuters published a photo of head of the Observatory Rami Abdelrahman on November 21, 2011 that showed him leaving the Foreign and Commonwealth Office after meeting British Foreign Secretary William Hague.


Amid questions about the nature of the alleged NGO’s links to the British government, the organization admits its reports are entirely based on phone calls and YouTube videos from Syria while there are no independent sources to confirm the accounts. As we stated, independent sources and journalists don`t trust these non-verified information about the situation in Syria.

For example, the credible German author and journalist Juergen Todenhoefer (Jürgen Todenhöfer) sure doesn`t trust this dubious “Observatory” in London. Also Lizzie Phelan, Webster Tarpley, Voltaire Network and a lot more have a lot of doubts about the credibility and intentions of this “Syrian Observatory for Human Rights”, based in London.

Voltaire Network, for example, just calls this “shop” in London an office of the Muslim Brotherhood. Also the German blog “Hinter der Fichte” and other independent blogs and even Moscow reported, that the information, provided by this “Observatory” in London, is not credibile and also just not to believe.

That raises serious doubt about the truth behind its stories as they are weirdly in line with and helpful to London’s Syria policy, which supports the ouster of Syrian president Bashar al-Asad.

It is also interesting that London claims Assad’s government is violating human rights principles in dealing with “protestors” while revelations earlier this month showed the British government is training and providing arms and other support to terror squads in Syria to wage violence under the guise of demonstrators.

Britain and its allies also made the case for an attack on Libya based on human rights reports, arguing they have a “responsibility to protect” civilians.

Later, however, a documentary by Jlien Teil named “Humanitarian War in Libya: There Is No Evidence”, uncovered the fact that all the bulk of evidence used by the International Criminal Court and the United Nations to allow Britain and its allies to go after regime change in Libya were fabricated and baseless.

The documentation included recorded statements by the key official who created and spread the story of Gaddafi atrocities. The main source of the human rights reports on Libya at the time was the Libyan League for Human Rights (LLHR).

According to the analytical non-aligned press network Voltaire, the LLHR members later appeared in the transitional council’s government in Libya, which was backed by the British government.

Indeed, the Libyan scenario and the links between the British government and ‘human rights activists’ who provided the false evidence used to justify the Libyan incursion, bear a close resemblance to the situation in Syria.

It appears the same story: hyped reports of human rights interest, calls for end to a violence widely believed to be triggered by foreign agents and call for regime change.

All that came with the special assistance of the LLHR in Libya and now the London-based Syrian Observatory for Human Rights seems to be shouldering the same responsibility.

Source: PressTV

Image: Mantas Ruzveltas / FreeDigitalPhotos.net

Advertisements
Comments
  1. France opens negotiations with #Syria to recover its 18 agents

    On 13 February 2012, Thierry Meyssan revealed on the first Russian television channel that Syria had captured a dozen French soldiers. Voltaire Network is now in a position to confirm that as of 26 February the number of French prisoners is 18 (eighteen).

    http://www.voltairenet.org/France-opens-negotiations-with

  2. VIDEO: Deaths in Syria: Counting Them (Politically) “Correctly”

    The British-based (Fakery) Syrian Observatory of Human Rights (#SOHR) is one of the most widely-quoted sources of Syrian casualty figures. However the group is currently experiencing an ownership row, which has left media outlets wondering how reliable this source is.

    http://www.globalresearch.ca/index.php?context=viewArticle&code=20120227&articleId=29518

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s